• Pomagamy!

• Uczniowie naszej szkoły Julia i Jakub oraz ich młodsza siostra Natalia potrzebują naszej pomocy! Może właśnie dzięki Twojemu wsparciu te wspaniałe dzieciaki będą mogły widzieć normalnie!
            Szczegóły dotyczące ich choroby i wszystkie informacje potrzebne, by wesprzeć rodzeństwo znajdują się pod linkiem:

POMAGAJMY, BO DOBRO POWRACA!

• Podsumowanie Konkursu "Bezpieczne Wakacje"

• W szkolnym konkursie plastycznym ,, Bezpieczne wakacje” wzięło udział bardzo dużo uczniów z najmłodszych klas I- III. Prace były naprawdę bardzo wakacyjne, staranne i uczniowie wykazali się oryginalnym podejściem do tematu.
            Jury wybrało najciekawsze prace. Gratulujemy nagrodzonym osobom.

1 miejsce:

- dla klas 1 – 3 o godzinie 10.00

w budynku przy ul. Sobieskiego

- dla klas 7 , 8 i oddziałów gimnazjalnych o godzinie 10.00

• Udział w warsztatach laboratoryjnych z chemii

• 13 czerwca 2019 roku 21 uczniów z klas III gimnazjum i VIII szkoły podstawowej wzięło udział w warsztatach laboratoryjnych z chemii w Instytucie Chemii Uniwersytetu Śląskiego.

Uczniowie pod opieką pani dr Moniki Pędras samodzielnie wykonywali proste doświadczenia chemiczne z zakresu chemii organicznej, powtarzając treści poznane na lekcjach chemii i dotyczące właściwości alkoholi, kwasów karboksylowych, aldehydów, ketonów, białek, cukrów i tłuszczów.

Postawa uczniów podczas warsztatów spotkała się z uznaniem i pochwałą pań prowadzących zajęcia. Uczniowie mogli przez krótka chwilę poczuć się jak prawdziwi naukowcy i zadowoleni ze swojej pracy opuszczali Instytut Chemii. Ich entuzjazmu nie zminimalizował nawet doskwierający upał.

Warsztaty zorganizowały pani Dorota Horzela- nauczyciel chemii i pani Beata Koperska- pedagog.

• Gala Papieska 2019

• W czwartek 6 czerwca b.r. w sali TCK odbyła się Gala Finałowa XIV Edycji Tarnogórskiego Konkursu Papieskiego „Szukałeś nas – Jesteśmy”. Ten konkurs, zainicjowany przez Burmistrza Miasta i radnych Rady Miejskiej wpisał się w harmonogram pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą jako „Żywy pomnik dla świętego Jana Pawła II”. Biorą w nim udział wychowankowie przedszkoli i szkół naszego miasta ukazując poprzez swoje talenty, umiejętności i wiedzę, że osoba papieża Jana Pawła II i jego nauczanie jest ważne i aktualne także dziś. Tegoroczna edycja jako motto miała słowa papieża wypowiedziane w czasie pierwszej pielgrzymki do Ojczyzny w 1979 r.: "Niech zstąpi Duch Twój…I odnowi oblicze ziemi…Tej ziemi”. Tematyka tej edycji wpisała się zatem dokładnie w program upamiętnienia 40 - lecia pielgrzymki, która zainspirowała Polaków, a przez nich także inne narody, do zmian światopoglądowych i politycznych. Szczegółowym celem konkursu było natomiast dostrzeżenie prawdy, że Duch Święty otwiera człowieka na perspektywę świętości, która kształtuje się na  drodze życia sakramentami i przez nie rozwija nasze człowieczeństwo. Podkreśliła to także scenka ukazująca postacie znane z historii, które w sposób szczególny identyfikowane były poprzez konkretne sakramenty. Na uroczystej gali obecni byli:  Ordynariusz diecezji gliwickiej ks. bp. Jan Kopiec, włodarze miasta z Burmistrzem panem Arkadiuszem Czechem na czele, pracownicy Wydziału Edukacji Sportu i Zdrowia z panią Aliną Konopką – Naczelnikiem tegoż wydziału, radni Rady Miejskiej, księża proboszczowie tarnogórskich parafii, dyrektorzy tarnogórskich przedszkoli i szkół podstawowych, nauczyciele, rodzice, a przede wszystkim laureaci konkursu papieskiego w liczbie 57. W czasie uroczystej  gali nie zabrakło wzruszeń podczas prezentowania przez laureatów swoich talentów w formie recytacji, piosenek oraz scenki przygotowanej przez uczniów  Szkoły Podstawowej nr 9. Dyrektorzy na pamiątkę tego wydarzenia otrzymali dla swoich szkół album pt. „Święci na każdy dzień”. Natomiast laureaci, w zależności od grupy wiekowej, otrzymali klocki Lego bądź karty podarunkowe. Wszystkie nagrody zostały ufundowane przez Burmistrza Miasta i radnych Rady Miejskiej. Organizatorem tegorocznej gali była Szkoła Podstawowa Nr 9 pod kierunkiem pani Marii Domańskiej oraz nauczycieli: pani Ewy Topolskiej Sowy, pani Wioletty Prudło - Janus oraz pani Bronisławy Opary.

Wszystkim laureatom ich rodzicom i nauczycielom serdecznie gratulujemy.

• Mam Talent!

•           Dnia 7 czerwca w naszej szkole odbył się konkurs „ Mam Talent”,  podczas którego uczniowie mogli zaprezentować swoje umiejętności i pasje.  Konkurs miał na celu rozwijanie kreatywności uczniów, promowanie i odkrywanie nowych talentów, popularyzację działań artystycznych oraz propagowanie alternatywnych form spędzania wolnego czasu.  Każdy uczestnik miał na szkolnej scenie swoją chwilę sławy. Mimo  towarzyszącej tremy, uczniowie spisali  się świetnie wykazując przed publicznością nieprzeciętny talent. Uczniowie prezentowali swoje umiejętności w różnych dziedzinach: plastycznej, muzycznej i tanecznej.
            Oto wyniki tego konkursu:

I miejsce – Alina Shkoliarenko IVc ( praca plastyczna )
            II miejsce – Paulina Skorupa IVa i Bartosz  (taniec)
            III miejsce – Tina Donii  IVd  (gra na flecie)

Wszystkim uczniom  gratulujemy i dziękujemy za udział w konkursie. Podziwiamy Waszą odwagę, zaangażowanie i umiejętność radzenia sobie ze stresem. Zaprezentowaliście się wspaniale – wielkie brawa!! Musimy pamiętać, że w każdym drzemie jakiś talent – trzeba go tylko w sobie odnaleźć, a potem starannie pielęgnować. Do zobaczenia za rok !

• Kolejny sukces dziewcząt SP 9

• A tak mało brakowało. Mecz rozstrzygnięty rzutami karnymi. No cóż... II miejsce w zawodach rejonowych w piłce nożnej dziewcząt w ramach Igrzysk Młodzieży.

• Egzamin praktyczny na kartę rowerową

• Egzamin praktyczny na Kartę Rowerową odbędzie się w najbliższy piątek czyli 7 czerwca na boisku szkolnym przy ulicy Korczaka 2, według następującego harmonogramu:
            8:00 - 4a,
            9:00 - 4b i 6b,
            10:00 - 4c,
            11:00 - 4d,
            Każdy uczestnik egzaminu musi posiadać rower i OBOWIĄZKOWO kask. Odpowiedzialne za przeprowadzenie egzaminu są p. D. Bartoszek i p. M. Kulesza.
            Życzymy powodzenia!

• Mamy złoto!!

• 3 czerwca 2019 r. zostały rozegrane Miejskie Zawody w piłce nożnej w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej. Nasza żeńska reprezentacja zwyciężyła w tych rozgrywkach i będzie reprezentować nasze miasto w zawodach rejonowych. BRAWO WY!!!!

• Dzień sportu 2019 Budynek B

• Piątek 31 maja 2019 r. w Szkole Podstawowej nr 9 upłynął pod znakiem sportowej zabawy. Młodzież rywalizowała w konkurencjach zespołowych i indywidualnych, a także zostali wyłonieni zwycięzcy konkursu kulinarnego i karaoke. Radość, świetna zabawa, cudowna atmosfera .... I pogoda też dopisała. Tak się bawi 9-tka!!!!

• Wycieczka klas piątych

• 23 maja 2019 roku 51 uczniów klas piątych wraz z opiekunkami: p. Gawronowską, p. Czarnecką , p. Tyrtanią i p. Jasiulek udało się na trzydniową wycieczkę w okolice Wałbrzycha. Po przybyciu do Domu Wczasów Dziecięcych „Odrodzenie“ w Sokołowsku, gdzie bardzo ciepło przywitała nas pani Ewa – kierownik ośrodka, zjedliśmy obiad. Następnie rozpakowaliśmy walizki i wyruszyliśmy na zwiedzanie okolicy. Poznaliśmy ciekawą historię Sokołowska, obejrzeliśmy między innymi stare kino, dom Krzysztofa Kieślowskiego, ruiny Sanatorium Grunwald i weszliśmy na wieżę widokową, skąd podziwialiśmy piękną panoramę. Po kolacji uczestniczyliśmy w podchodach. Wszyscy świetnie się bawili.

Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Wałbrzycha , gdzie zwiedziliśmy Stadninę Ogierów Książ i odbyliśmy przejażdżkę dorożkami. W Zamku Książ, który zrobił na nas piorunujące wrażenie, wzięliśmy udział w lekcji zamkowej: „Śladami Księcia Bolko“. Po powrocie do ośrodka zjedliśmy obiadokolację, a później udaliśmy się do Cerkwi Prawosławnej. Wieczór spędziliśmy na boisku i placu zabaw, grając w piłkę nożną i koszykówkę. Mogliśmy również do woli poskakać na trampolinie i pojeździć na tyrolce.

Ostatniego dnia, po wykwaterowaniu, pojechaliśmy autokarem do Osówki, a tam przeszliśmy trasę podstawową w Podziemnym Mieście „Riese“. W drodze powrotnej do domu odwiedziliśmy jeszcze McDonalda. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i zadowoleni wróciliśmy do Tarnowskich Gór.

• Wycieczka do Krakowa

• W piątek, 31 maja klasa IVd ( wraz z wychowawcą i jedną z mam) wybrała się na wycieczkę do Krakowa, dawnej stolicy Polski.

Kraków przywitał nas wiosennym, majowym słońcem.

Udaliśmy się na Wawel. Zwiedziliśmy starą katedrę, w której rozgrywały się ważne momenty w dziejach naszego kraju. Pani przewodnik opowiadała ciekawostki o polskich królach. Była pod wrażeniem wiedzy historycznej naszych uczniów.

Następnie ruszyliśmy wąskimi schodami na Wieżę Zygmuntowską , aby zobaczyć nasz piękny, stary Dzwon Zygmunt. Udało nam się porozmawiać z dzwonnikiem, który zajmuje się naszym zabytkowym Zygmuntem.

Dzwon zrobił na nas wrażenie, każdy próbował dotknąć ogromnego,  serca na szczęście.

Przez ponurą, mokrą Smoczą Jamę przedostaliśmy się nad Wisłę.  Tam można było kupić różne pamiątki : pluszowe smoki, bransoletki, łuki, miecze i naszyjniki.

Po zakupach wyruszyliśmy drogą królewską na rynek. Wysłuchaliśmy legend o Krakowie i udaliśmy się do Fabryki Cukierków.  Braliśmy udział w warsztatach karmelarskich. Wykonywaliśmy swoje lizaki i degustowaliśmy ciepłe jeszcze cukierki. Każdy otrzymał paczuszkę przepysznych słodkości.

Ostatnim punktem wycieczki był Ogród Doświadczeń, w którym uruchamialiśmy urządzenia, konstrukcje , modele, pozwalające na poznawanie praw fizyki i świata przyrody.

Przed wyjazdem udaliśmy się na ciepły posiłek do McDonalda.

Do Tarnowskich Gór wróciliśmy wieczorem bardzo wesołym autobusem. Dzieliliśmy się swoimi wrażeniami. Może niektórym przyśnił się piękny, zabytkowy Kraków …..

• Konkurs Plastyczny "Bezpieczne Wakacje"

• ZAPRASZAMY DO UCZESTNICTWA W KONKURSIE WSZYSTKICH UCZNIÓW KLAS  I- III

FORMAT A4, TECHNIKA DOWOLNA

Uczestnik oddaje tylko jedną pracę, wykonaną indywidualnie

PRACE ODDAJEMY DO 7 CZERWCA  W SALI NR 32

Podpisane na odwrocie: Imię , nazwisko, klasa

OGŁOSZENIE WYNIKÓW 10 CZERWCA

CZEKAJĄ  NAGRODY

• Przyroda wokół nas

• W maju odbyła się kolejna już edycja szkolnego konkursu fotograficznego organizowanego przez Samorząd Uczniowski. Hasło tegorocznej edycji brzmiało "Przyroda wokół nas". Prace były przyjmowane w dwóch kategoriach wiekowych: klasy IV-VI oraz klasy VII-VIII i gimnazjalne. Gratulujemy nie tylko laureatom, ale wszystkim uczestnikom, którzy w taki właśnie sposób realizują swoje pasje.

Sponsorem nagród tegorocznej edycji jest Rada Rodziców SP nr 9 w Tarnowskich Górach.

• Zapraszamy do zapoznania się z opublikowanymi poniżej informacjami ze szkoły!

• Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Tarnowskich Górach
        • 32 285-40-92 (bud. A, Korczaka) * * * * 32 285-49-31 (bud. B, Sobieskiego)
        • ul. Korczaka 2 42-600 Tarnowskie Góry Dyrektor szkoły: mgr Krzysztof Siwiec Poland
        • Godziny pracy sekretariatu: poniedziałek - 7.00 do 15.30 wtorek, środa i czwartek - 7.00 do 15.00 piątek - 7.00 do 14.30 Świetlica szkolna czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 16:00
        • Od 1 stycznia 2015 Gmina Tarnowskie Góry jest płatnikiem VAT. W związku z powyższym na podstawie informacji skarbnika miasta wszystkie faktury zakupu/sprzedaży od 01.01.2016 muszą zawierać dane: Gmina Tarnowskie Góry Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika ul. J. Korczaka 2 42-600 Tarnowskie Góry NIP 645 25 381 84
        • Administrator wyznaczył pana Macieja Korzucha jako Inspektora Ochrony Danych (IOD) i panią Ewę Sosinkę jako Zastępcę IOD. Kontakt do IOD: biuro@protecton.pl